Soorten Leren

Leren is kenmerkend voor mensen, een continu proces dat de hele lengte van iemands leven duurt. Het wordt echter geïnitieerd in de vroege jaren van een persoon. Studenten streven naar academische kennis en het algemene begrip van het leven dat hen helpt individuen te worden met persoonlijkheidskenmerken en bepaalde vaardigheden.

Op dit moment is leren mogelijk via meerdere media. Naast traditioneel offline leren is online cursusverkoop een populaire en betrouwbare bron geworden. Het lijkt misschien een nieuw concept, maar variaties in leertypen hebben altijd bestaan.

Hier zijn de soorten leren;

Imitatie leren

Wanneer studenten informatie zien en imiteren en deze verwerken door middel van audio-of visuele hulpmiddelen, wordt dit leren door imitatie genoemd. Elk platform om online cursussen te verkopen, gebruikt dit omdat het gemakkelijk flexibel en gemakkelijk beschikbaar is. Studenten vinden audio-en visuele hulpmiddelen interessant genoeg om op te letten en informatie te imiteren.

Het gedrag van ouders en opvoeders ontwikkelen ook vergelijkbare gedragspatronen bij studenten. Dit kan ook leren door imitatie worden genoemd, omdat ze in praktijk brengen wat ze waarnemen.

Leren door conditiereflexen

Conditiereflexen zijn de basiseenheid van het leven van een persoon - ze leren dit in de eerste vijf jaar en blijven zich ontwikkelen met ervaring. Natuurlijke reacties van studenten ontwikkelen zich uit reguliere activiteiten. Ze leren een kokend oppervlak niet aan te raken, dan voelen hoe heet het kan zijn, en het kan ze verbranden. Op dezelfde manier is het ontwikkelen van kunstmatige stimulus ook mogelijk door geconditioneerde reflexen.

Ivan Pavlov, een Russische wetenschapper die experimenteerde met een hond, merkte dit voor het eerst op. De conclusie was dat we cel ik heb het op de site van lekker eten omdat we geconditioneerd zijn om te denken dat het misschien lekker is omdat het heerlijk lijkt. Op dezelfde manier kunnen studenten geconditioneerd worden om omgevingen te ervaren en erover te leren door observatie. Hun reactie op de omgeving is een leeractiviteit.

Trial and error methode

Meestal relevant voor dieren, kunnen studenten ook deelnemen aan trial and error leermethoden vanwege hun nauwkeurigheid en resultaatgerichte aard. Het maakt Vrijheid van denken en meningsuiting mogelijk bij kinderen op kleuterschoolniveau. Door persoonlijk iets te proberen te leren, doorlopen studenten een keten van mislukkingen en successen voordat ze het doel bereiken. Het klinkt misschien ontmoedigend in het begin, maar zodra ze zich realiseren dat ten minste één van de methoden of antwoorden correct zou zijn, geven ze er de voorkeur aan om te blijven proberen in plaats van geen antwoord te krijgen.

Het werd voor het eerst bedacht in 1986 door Thorndike - hij bestudeerde aanvankelijk dieren met trial and error-methoden, maar dacht dat het ook zou werken met kinderen en volwassenen. Hij stelde twee soorten trial and error learning voor.-

Tool learning: studenten worden geholpen met tools om hen te begeleiden om te leren.

Plaats leren is de methode of het proces van het vinden van de juiste plaats die studenten helpt om het doel te bereiken. Het heeft een negatieve en positieve aanpassing. In positieve adaptatie vinden studenten het juiste doel op de juiste plaats. Bij negatieve aanpassing geven ze op vanwege voortdurende fouten en het onvermogen om het juiste doel te vinden ondanks veel moeite. Beide aanpassingen hebben implicaties voor het leren dat leraren observeren en de nodige acties ondernemen.

Leren door inzicht

Onderwijs richt zich op het aantrekken van de interesse van studenten in onderwerpen en het grijpen van hun aandacht, zodat ze informatie absorberen en probleemoplossende en leerkwaliteiten ontwikkelen. Bij learning through insights stellen docenten of andere stakeholders van een academisch systeem doelen die studenten in een bepaalde periode moeten bereiken. Opvoeders gebruiken logisch redeneren, observatie en generalisatie om inzicht te creëren.

Het werd in 1927 bedacht door het Thorndike experiment. De wetenschapper die de trial and error methode ontdekte bewees het belang en de variatie van leren door inzicht. Hier blijft een persoon niet verschillende methoden proberen om het probleem op te lossen; in plaats daarvan leren ze van voldoende middelen om inzicht te verzamelen dat hen helpt het probleem in de eerste poging op te lossen. Hoe snel een kind een probleem kan oplossen met inzichten of achtergrondkennis die ze in klassikale sessies ontvangen, toont de capaciteit van binnenuit.

We hebben twee soorten leren door inzicht;

Achteraf gezien, rekenend op het voordeel dat elke resulterende activiteit zou geven.

Foresight is het vermogen om de waarschijnlijkheid van elk mogelijk resultaat te beoordelen en welk resultaat beschikbaar is via een reeks acties.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .              thanks for reading my articles          . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Comments